Followers

Sunday, October 5, 2008

A challenging Ramadhan

Puasa kali nie sgt berbeza dari tahun-tahun lepas. Selalunya kedatangan ramadhan memang dirasai, malah ditunggu-tunggu. Sebab selalunya bulan puasa nielah bulan nak banyakkan beramal, kurangkan buat maksiat, rapatkan silaturrahim dengan keluarga dan kawan-kawan. Bulan puasa nie jugaklah nak catch up ngan kawan-kawan mana yg dah lama tak lepak sekali.

Tapi puasa kali nie memang sgt simple bagi aku. Its just another ordinary month. Banyak benda yg harus aku kejar. To many things to be done. Dan jadual kerja yang tak menentu, mostly aku bukak puasa di office saja. Kalau nak kira berapa kerat sangatlah aku bukak puasa ngan family aku. Aku harap orang tua aku tak kecik hati. Kawan2 tak payah cakaplah. Member2 lama aku pun ramai yg aku tak sempat nak jumpa. Ader yg bising tak dapat jumpa, dan bila plan nak jumpa plak ader outstation show ngan Infinatez..

Bulan puasa kali nie jugak mencabar bagi aku. I was caught up with so many things. Tahun lepas hampir setiap hari aku buka puasa dengan ‘dia’. And boleh dikatakan selalu jugak aku bersahur dengan ’dia’. Tahun nie puasa hubungan aku makin renggang. Aku rasa so far aku hanya sempat berbuka puasa dengan dia sekali saja itupun di pengakhir ramadhan. Mostly our conversation pun revolves around work, and lupa that we started of knowing each other personally than only profesionally.

Apa2pun aku harap things would get better between us. Aku rindu ‘dia’ sangat

Ramadhan 2008,
Dr Greenhorn

No comments: