Followers

Sunday, March 22, 2009

Geng Pengembaraan

Dalam pada sibuk bekerja, aku sempat juga meluangkan masa tgk movie2 terbaru. Banyak jugaklah yg aku tengok. Tapi aku rasa aku nak rekomen korang satu citer nie. Tajuk dia adalah Geng pengembaraan yg ader 2 budak kecik yg sangat annoying namanya Upin dan Ipin

For those yg memang lead a hectic life dan sentiasa busy macam aku, I highly recommend this movie for you guys to really unwind. Jalan cerita nie memang best yg membolehkan korang reminisce zaman bebudak korang. Lawak dia plak memang jenis lawak melayu yg kelakar giler. Animation dia memang terbaik dan aku sgt bangga ngan diorang. Malah penataan bunyi diorang pun memang cun bila aku tgk dekat wayang..

The best things is movie nie berkisar mengenai tanah tumpah darah kita Malaysia. Dari cara bercakap, kepada budaya kita yg berbilang bangsa dan kaum, kepada buahan2 tempatan, transportasi awam dan macam macam lagi. Go and watch the movie. Support karya orang kita..macam yg selalu aku cakaplah…

Betul betul betul

No comments: