Followers

Monday, May 3, 2010

Laundry Bar show


Vocal Meister, songwriter, singer and lover of R&B - brings a "Perfect Plan" to join him this coming Thursday 6th May 2010 at Laundry Bar, The Curve. Check out his new single "Perfect Plan" and other cool R&B tunes to whet your appetite for an evening of LOVE.

Accompanied by "The Cameo" with David Ling on keyboard this promises to be a soulful plan for a night out in the burbs!!

Andi A Merican
Laundry Bar
The Curve
Thu 6 May 2010
9.30pm
www.laundrybar.net

7 comments:

Anonymous said...

So proud of you.

Albinaini said...

bro.. aku ada sedikit resipi untuk buat lagu yang dicintai radio.. ini dari apa yang aku baca la.. maybe itll help..

REPETITION - pilih part yang paling radio dan ulang. ini buat orang ingat lagu kau dengan mudah. Cuba perati lagu lagu baru BEP. berapa bar sangat dia Rap.

THE RIFF - it doesnt really matter seprofessional mana penyusun muzik kau yang penting dia kena pandai cari riff yang buat pendengar kau ingat lagu kau. its not just about how you sing bro its also about the riffs in your arrangement. tengok lagu baru mizznina tu.. perhatikan that keyboard riff masa intro.

REVOLUTIONARY - resipi yang dipakai oleh ruffedge dalam lagu tiada lagi cinta.. cuba kau perati.

itu muzik... hang nak kuarkan Album, pastikan cover album kau kena mantap.. Nama kau kena senang baca even dari jauh.. photo kena superb bro.. nampakkan eleman urban kau tu.. cover album sabhi sadhi tu aku suka. atau cover album Aizat.. atau Raihan album gema alam.

aku harap membantu sedikit sebanyak..

benign
www.thebulletbelt.blogspot.com

Andi A. Merican said...

Bro, i got your tips and it really covers a lot dude. Tq very much. Cuma yg aku kurang faham adalah REVOLUTIONARY yg ko maksudkan dalam 'Tiada Lagi Cinta'???

Albinaini said...
This comment has been removed by the author.
Albinaini said...

1. do something yang keluar dari kebiasaan.. banyak cara.. macam dalam lagu ruffej tu.. dia gabung Melayu dengan English.. hasilnya.. lagu tu menaikkan RE.. cuba tengok penerimaan kaki radio dengan Zee Avi. First single dia Honey Bee orang tak peduli sangat pun.. tapi yang femes? Lagu Kantoi.

2. macam lagu Da Bomb.. dia incorporate street slang walaupun satu pkataan aje.. orang kenal RE.. so femes sampai orang buat drama kelakar tajuk Da Bomba... hahaha. Idea tu yang aku cuba eksperimen dengan lagu edisi pertama dulu..

3.kat mesia ni pada pandangan aku, tak payah sangat nak rekod melodi nak scale scale macam wanya morris, orang bukan appreciate pon. Nak suara tinggi tinggi lagu macam haram pun tak guna... Ko nyanyi kat show jom heboh tak boleh sama ko nyanyi kat gig urban.. tahap intelligence dia lain bro. Nak show off yr skills in singing dengan scale 25 tiang, buat time your urban shows where people can give you a blowjob for those type of shits..

4. mentaliti majoriti orang malaysia adalah untuk menyukai melodi simple dan sedap. cukup. Lagu-lagu aizat, melodi scale pelik pelik minimum.. tapi meletop.. Sebab melodi senang nak hadam. PGB bro.. perempuan gemuk bertudung, thats your market/target bro. Melodi melodi melodi. Verse punya melodi perlu sama kuat dengan chorus. Tengok lagu shades jangan ucap selamat tinggal. Melodi verse sama kuat dengan korus.

5. Pcaya tak aku cakap, masa tahun 90s dulu masa RnB/vocal group tengah boom.. All 4 One jauh lagi femes dari Boyz II men.. orang lagi kenal lagu I swear dari End of the Road..

6. banyak kawan kawan kita semua nak jadi nigger time rekod.. nak keluar semua lagu RnB RnB.. if you wanna make money, get them to know you first. please them. give them oral sexes. then bila orang kenal dah kaya, nak jadi negro kulit hijau pun takpe.

7.Ini asyik fikir nak lagu chords jazzy jazzy pelik pelik. Sapa appreciate? No one. Aku pun tak appreciate. Kalau aku nak appreciate sound arrangement, aku beli album instrumental. Its like.. "hey listen to the chords man.. its jazzy".. and i would be like "so?". "Well, its jazzy". Pfftt.

8. Berjuta juta lagu femes hanya dengan chord G Em C D je bro..

9. Kualiti lagu subjektiv, siapa ada hak untuk kata lagu ini berkualiti dan lagu itu tidak? No one. Telinga masing masing.

Mat Karen said...

salam,

bro, aku setuju ngan benign. dari dulu aku pernah cadang kat ko pasal market songs.

sebut pasal RE, waktu dorang naik adalah zaman RnB hip hop tgh naik. kalo diikutkan lagu tiada lagi cinta tu bukan lah yg terbaik didalam album, tetapi memandangkan untuk memikat hati rakyat malaysia, lagu tu di jadikan sebagai single dorang. sedangkan, ada 2,3 lagu lagi yg kalo kita perhatikan/ dgr, lagunye amat mengujakan dari segi vocal dan susunan muzik.

aku bukanlah pandai dalam susunan muzik tapi aku juga sama ngan rakyat malaysia yg lain yg suka ulang2 nyanyi lagu yg mudah didgr.

contoh lain adalah seperti KRU. kita yg dah kenal KRU tu sebagaimana, mmg x bape minat KRU tu, tapi cuba perhatikan produk2 yg dikeluarkan. untuk kita mmg biasa. bunyi bunyian KRU. tapi bak kata benign, lagu mcm 2, org yg gemuk hitam bertudung yg suke lagu2 mcm tu, n for ur info, kita ni mmg xkan vote lagu2 org2 kita ni, tapi sape yg vote di muzik2 or ape2 event? manusia2 sebegitu lah..

sebut pasal KRu, cuba perhatikan AF8 final baru2 ni.. semua lagu2 KRU, tapi semua lagu2 tu jadi pilihan org2 kat luar ni..

tu pandangan aku lah.. sekadar berkongsi ngan kawan2. aku x terer dalam bidang penyusunan muzik ni tapi ko n others terer.. so apa yg aku bleh wat, kongsi cerita..

All da best bro..

Andi A. Merican said...

Ok bard seman tapi aku tau apa point yg ko cakap tu. Aku rasa semua orang tau. Cuma yg benign cakap tu lebih berisi dgn benda yg akan aku buat in d near future. Maksudnya tips yg dia bagi tu aku tgh relate dalam music aku. Tapi tq once again bro :)