Followers

Monday, July 5, 2010

Solo (coming to town)

Assalamualaikum,
Setelah menyepi sekian lama tanpa sebarang produk, akhirnya single pertama saya yg berjudul 'SOLO' akan siap di print di kilang by this coming Friday. Idea asal adalah utk print beberapa copy sahaja utk kegunaan promosi dan radio DJ, tapi selepas diskusi dgn pihak kilang dan juga faktor harga, pihak pengurusan telah buat keputusan utk printout 1000 keping..

Oleh sebab itu, kami ingin mengambil pre-order awal utk menjual single saya yg berjudul 'SOLO'. Solo adalah sebuah lagu yg berkisar tentang perasaan 'breakfree' dan di dalam lagu tersebut, saya telah berkolaborasi dgn artis hip hop ternama Altimet dan juga penyanyi RnB underground Malaysia. You would also notice perbezaan bunyi yg saya hasilkan utk single saya kali ini. Direction yg saya hasilkan kali ini agak radikal dari direction yg terdahulu. Saya masukkan unsur music live yg lebih penuh, dan selain the rhythm section (drum bass keyboard guitar), saya juga telah masukkan horn section yg terdiri dari trumpet, sax,trombone dan harmonica untuk memberi bunyi yg lebih segar kepada music saya. Manakala vocal pula adalah sgt simple dan adlib yg sgt minima agar lebih mudah diterima.

Solo akan dijual dgn harga yg sgt murah RM 5. Ini kerana focus saya tetap pada album yg akan dilancarkan insyaALLAH sejurus selepas raya, jadi single pertama saya hanya bertujuan sebagai pengenalan kepada industri music. Untuk tempahan awal you may drop a msg at my personal fb or email at andi.a.merican@gmail.com. Untuk pembelian melalui pos, masukkan RM 7 ke akaun maybank saya 164481011394 (Mohd Andi Ariffin Merican) , msg me the time and date and your address too :)

Andi A. Merican


3 comments:

Anonymous said...

Assalaamualaikum andy...first of all... CONGRATULATION! i know you have been working so hard on this for the past years.. and finally, jadi kenyataan juga.. so proud of you andy :) i doakan perjalanan hidup youu berjalan dgn lancar and diberkati oleh-Nya.. be happy and positive always.. i'll keep on praying for your success..

take care andy!!!~~

p/s: gosh! letih nak tulis perkataan in full.. because i still remember you pernah marah i for using short forms.. huhu..

CEOMesinTaip said...

i dah dengar...tapi i lom dapat lagi u punya single..xpe²...hehehe...i like ar...keep it up..

Andi A. Merican said...

whoever you are, tq very much for your kind words. Ill we never stop working hard, and keep on dreaming for the better. As for now, work and family is so important to me :)

hye nisa.............:p