Followers

Friday, January 29, 2010

Budaya dan bahasa kita sbg orang melayu

Kejadian nie berlaku semalam. Aku taktau kenapa tapi aku betul2 rasa nak berkongsi. Waktu tu aku berada di KLCC, and setibanya aku di sana tetiba perut aku memulas macam tak pernah berak setahun so aku bergegas pegi ke toilet diorang. Entah kenapa aku memilih toilet yg RM2 walhal boleh je aku pergi toilet free. Mungkin ader beza kot dari segi service. Tapi tak mungkinlah ader orang tolong basuhkan kan? ye tak?

Sampai kat depan pintu, aku check wallet aku and aku takde duit kecik. Pada waktu tu aku hanya ader sekeping RM1 dan enam keping RM50 note. Masalahnya pulak akak tua (kemungkinan 40-an) tak benarkan aku masuk atas sebab pihak pengurusan tak kasi guna duit besar. What? apa akak nie cakap pun aku taktau? RM50 aku bayar bagi jelah aku masuk, kalau tak amek jelah duit tu aku boleh bayar 25 kali lagi aku pegi toilet. Semua tu dah tak penting sbb kalau dia membebel lama lagi mau je aku berak kat dalam mulut dia

Sebelum masa kritikal, tetiba ader abang yg mendengar perbulaan kami and offer aku duit tu. Dia kasi aku RM2 free, tapi aku menolak dan aku hanya amek RM1 saja. Aku terus bergegas masuk and sedang aku qadak hajat, aku terpikir sejenak apa yg aku belajar dari kejadian tadi. Abang tu sgt prihatinn dgn keadaan aku, manakala kakak tadi terselamat dari perkara yg mungkin memalukan dia sampai dia resign keje

Aku tak sempat jumpa abg tu balik. Bila aku keluar dia dah takde. Untung2 kalau sempat boleh aku belanja dia makan. hehe:)

Oh ye apa beza RM2? Tisu basah yg wangi macam yg selalu kita dapat dekat kedai seafood cina. Cikalak !!!

1 comment:

sherrina said...

dan lotion wangi serta perfume kan? :p